DRİVE-İN PALET RAFLARI
DRİVE-İN PALET RAFLARI
DRİVE-İN PALET RAFLARI; çalışma prensibi, koridor azaltarak depo alanı ve mevcut yüksekliği en iyi ve en verimli kullanılmasına imkan sağlayan yüksek yoğunluklu depolama çözümüdür.
Raftaki sürücü, kolay montaj ve yeniden yapılandırma için modüler bir yapıdan oluşur ve bu da bakımı kolaylaştırır.
DRİVE-İN PALET RAFLARI, tek giriş koridorlu Drive-in tipinde olabilir ve girilen son yük, ilk giriş ve çıkış erişimi olan ilk giriş ve Forklift içinden geçebilir ve ilk girilen yük çıkıştan ilkidir.
Homojen ürünleri aynı referanstan çok sayıda paletle depolamanız gerektiğinde en uygun ve en yaygın palet depolama sistemidir .
Bu sistem, yüksek yoğunluklu depolanan yüklerin depolanması için seçildiğinde daha verimli ve hayati önemli olduğundan uygundur.
Drive-In olarak da bilinen kompakt depolama sistemi veya arka planda biriktirme depolama sistemi, hem yüzeyde hem de yükseklikte mevcut alan kullanımının maksimum kullanımını kolaylaştırır.
Bu sistem, sevkıyatı tam sıralar halinde organize edilen parti başına çok sayıda SKU ile az sayıda referans depolandığında uygundur ve düşük ve orta rotasyon için uygundur.
Bu depolama sisteminin kurulması, paletler için destek raylarını içeren, iç yükleme sıralarını oluşturan raf elemanları setlerinden oluşur. Forkliftler, yükleri SKU’nun depolanacağı seviyeden daha yüksek tutularak bu sıralarda hareket eder. Sistemin temel özelliklerinden biri, geleneksel bir raf çözümüne kıyasla elde edilebilecek yüksek depolama yoğunluğudur.
Normalde, drive-in sistemi, yükleme satırları kadar çok sayıda farklı referansı destekler.
Arabalı yük yönetimi, kompakt sistemle yükü yönetmenin en tipik yoludur. Aynı ürün veya ürün sisteminden büyük miktarlarda depolama için en uygun derinlik. LIFO (son giren ilk çıkar).
Yükleme ve boşaltma işlemlerinin ters sırada yapıldığı tek bir erişim ailesi vardır.
Sıralarının her biri, her iki tarafta paletlerin depolandığı farklı seviyelerde düzenlenmiş destekleyici palet rayları ile donatılmıştır. Bu tip raflar yüksek mukavemet sağlar ve paletleri yüksek yük ile depolamamıza izin verir.
DRİVE-İN PALET RAFLARI
Depolama sistemindeki Drive-İn Depo Raf Sistemleri, çok sayıda referans yükleme ünitesiyle homojen ürünlerin depolanması için en uygun çözümdür.
Bu, kamyonun çalışma koridorlarını en aza indirirken mevcut alan ve yükseklikten en iyi şekilde yararlanmak için tasarlanmış kompakt, yüksek yoğunluklu bir palet depolama rafıdır.
Kompakt raflar, depo stokunun mükemmel kontrolüne izin verir, çünkü yapının her sokağı sadece bir ürün referansına atanmıştır.
Paletler için bu kompakt sistemde, forkliftlerin yük ünitelerini yüklemek veya boşaltmak için dolaştığı paralel koridorlar yapının içinde üretilir.
Forklift, yükü, bırakılacağı seviyeden daha yüksek bir yükseklikte ele alır ve her bir seviyenin her iki tarafında düzenlenmiş olan yük destek raylarına yerleştirilir.
Kompakt sistem için iki tür depolama vardır; sürücü türü en yaygın olanıdır:
Kompakt raflarda sürün (LIFO – Son giren ilk çıkar)
En yaygın kompakt raf sistemidir ve drive-in için tek bir erişim koridoruna ihtiyaç duyar. LIFO tipi bir operasyona sahiptir, bu nedenle girilecek son yük ilk çıkıştır. Kompakt içeri giriş rafları, düşük malzeme dönüşlü depolar için idealdir.
Kompakt Geçiş Rafları (FIFO – İlk giriş, İlk çıkış)
Bu çözüm, rafın her iki tarafında birer tane olmak üzere iki erişim gerektirir. FIFO tipi bir işlemi vardır, çünkü ilk giren yük çıkıştan ilkidir. Hem ön hem de arka taraftan erişime izin verdiği için, raflardaki kompakt tahrik, yüksek dönüşlü ürünler için uygun bir sistemdir.
İçine Girilebilir DRİVE-IN Depo Raf Sistemleri’ nin Avantajları:
Drive-in Depo Raf Sistemleri veya Kompak Drive’ın raflarla ana avantajları, alanın maksimum sıkıştırma ve optimizasyonu ve izin verdiği mükemmel stok kontrolü ile özetlenmiştir.
v % 80’in üzerinde alan optimizasyonu.
v Gereken düşük bakım ve düşük kurulum maliyeti, kompakt rafı en ekonomik sistemlerden biri haline getirir.
v Diğer depolama sistemleriyle uyumlu bir yapıdır .
v Stoklar, dolaşım ve hizmet akışı üzerinde tam kontrol ile çok düzenli bir lojistik yönetimine izin verir .
v Kompakt raf tasarımında Drive, denetim ihtiyaçlarına göre genişleme veya modifikasyon ile yapının hızlı bir şekilde yeniden yapılandırılmasını sağlar .
v Dönüşü belirleyici bir faktör olmayan homojen yüklerin depolanması için idealdir .
v Geleneksel raflarda servis koridorlarının depolama sisteminden kaldırılması .
v Hem yüzeyde hem de yükseklikte maksimum depolama alanı kullanımı .
v Kolay montaj için modüler yapı.
v Bu sistemle elde edilen performans maksimumdur ve alanın karlılığı mevcut toplamın% 80’ini aşabilir.
v Yükleme için makinelerin geçişine izin verir .
v Kompakt raf , güvenliği artırmak için çeşitli aksesuarlar içerir.
Kompakt raflardaki İçine Girilebilir Drive-in Raf Sisteminin Ana Uygulamaları:
En yaygın ve yaygın olarak kullanılan statik kompakt sistemdir ve hem FIFO hem de LIFO yönetimi için yapılandırılması onu çok yönlü bir raf haline getirir.
Ana uygulamaları aşağıdaki durumlarda vardır:
v Sınırlı kullanılabilir alana sahip veya metrekare başına kat maliyetinin yüksek olduğu depolar ve bu nedenle maksimum seviyeye optimize etmek gerekir.
v Aynı referansa sahip çok sayıda palete sahip ve düşük dönüşlü homojen ürünlerin depolanması ihtiyacı.
v Raflarda kompakt Sürücü (LIFO Yönetimi) söz konusu olduğunda, bozulamaz mallar ve stokta zamanı uygun olmayan depolar.
v Raftan Geçiş (FIFO Yönetimi) durumunda bozulabilir ürünler için depolar.
v Yükleme birimlerine doğrudan erişimin gerekli olmadığı depolar.
v Doğru sıcaklık dağılımı ve maliyet tasarrufu için sıkıştırma ve alan optimizasyonu ihtiyacı nedeniyle soğuk veya dondurucu odalara sahip depolar.
Kompakt Raflarda Drive-in Raf Sistemi Yapısı
Yanal depolama rayları ile donatılmış, iç kargo şeritlerini oluşturan raf ve destek setlerinden oluşan yapı.
Kompakt raflar, büyük sıkışmalarından dolayı büyük dönme gereksinimi olmayan homojen yükler ve soğuk odalar için uygun çözümdür.
Her yükleme şeridi, her iki tarafta, paletlerin üzerine yerleştirildiği farklı seviyelerde düzenlenmiş destek raylarıyla donatılmıştır. Rafın yüklenmesi ve boşaltılması için, kamyon, yerleştirilecek olan rayın üzerinde yükleme ünitesi yükseltilmiş olarak sokaklara girer.
Bu sistem, yükleme sokakları kadar referansa izin verir. Derinlik ve yükseklik depolamak istediğiniz palet sayısına bağlıdır.
Raflardaki Kompakt Sürücüyü oluşturan ana bileşenler şunlardır:
Kompakt raf üstü uzunlamasına kiriş
Üst uzunlamasına kiriş, bölüm oluşturarak yapıyı sabitlemek için üst alandaki çerçeveleri enine bir şekilde birleştirir. Kirişler kompakt rafın tüm koridorlarına yerleştirilmelidir.
Yatay Destek
Yatay destek, kompakt yapıyı güçlendirmeye çalışan ve üstte bulunan metalik bir elementtir.
Çerçeve
Raf, kompakt raflardaki Drive’ın zımbalarından biridir. Bu çerçeveler 2 payanda, karşılık gelen diyagonalleri, payanda tabanları ve sabitleme elemanlarından oluşur.
Sürücü Kılavuz Rayı
Tüm koridor boyunca uzanan ve amacı el arabasını yapıya girdiğinde yönlendirmek ve olası darbelere karşı korumak olan zemin seviyesinde bir çelik raydır. Kamyon ile raftaki kompakt tahrik arasında yalıtım görevi görür.
Çerçeve ve Payanda Koruması
Takviye ve çerçeve koruyucuları, montajı forkliftin etkilerinden kaynaklanabilecek olası hasarlardan koruma işlevine sahiptir.
Kaynaklı Taban Plakası
Dikme kaynak taban plakası, en yüksek yük ve yüksekliğe sahip çerçeveler için özel olarak tasarlanmış bir parçadır.
Raf Desteği
Pervane çerçevenin ana elemanıdır ve galvanizlenmiştir. Depo ihtiyaçlarına uyacak şekilde müşteri için çok çeşitli bölümler ve pervane uzunlukları mevcuttur.
Palet Merkezleme
Palet kirişinin veya palet destek rayının önünde bulunur ve yük ünitelerini bırakırken operatörlere yardımcı olur. Ek olarak, yapının potansiyel etkilere karşı koruyucu bir işlevini yerine getirir.
Palet Kirişi veya Destek Rayı
Paletlerin raftaki metal sürücünün her bir seviyesine dayandığı yatay profillerdir. Metalik malzemeden yapılmıştır ve braketler aracılığıyla dikmeye dikey olarak sabitlenmiştir.
Destek
Braketler, her seviyedeki destek raylarını veya palet kirişlerini destekleyen metalik bileşendir ve bu nedenle paletlerin dolaylı olarak desteklenmesinden sorumludur. Takviyeye sabitlenmiş bir elemandır.
Palet Durdurma
Palet durakları önleyici emniyetli arka durdurmalardır ve ana işlevleri, uygun olmayan manevra durumunda paletin koridorun sonunda düşmesini önlemektir.